torsdag 8 januari 2009

Sista dagen på jullovet...


Sista dagen på jullovet.. Under lovena finns det en tendens till att vända på dygnet, speciellt om man har en 10-åring dotter som gärna vill vara med hela kvällarna...

Jag, min dotter J & hennes kompis S åkte in till stan för att shoppa lite... tjejerna var helt tossiga & sprudlade av energi. Det började med att de skulle sitta ensamma på bussen..Man hör hur dom fnissar & snackar....och då menar jag snackar. Ni vet - vi ba, kolla ba....etc...Lyssnar på mobilen, på alla nya låtar & nynnar med. Ser hur damen bakom tjejerna inte gillar det alls... Ber tjejerna vara lite tysta.. men men ni vet ju hur det är....2 sekunder, sen är dom igång igen! Höll vi på så när vi var små?? SÅKLART!!! Men det har jag såklart förträngt...=)

Kom fram till T-centralen, tjejerna fnissar & ser några killar som tisslar & tittar...Börjar att gå in H&M som har rea..... J´s favoritaffär.....Tjejerna hittar en hel del kläder. Sen går dom i provhytten tillsammans.... J säger - Mamma Du får vänta här, vi vill gå in själva.... Så jag kollar runt lite på kläder till min lilla "busgroda" 20 minuter senare frågar jag om dom är klara...De svarar - Näe mamma, men vi ska bara prova lite till, vi kommer snart.. Hallå!!! Hur långt tid kan det ta?? 30 minuter senare är tjejerna äntligen klara. Går till kassan & betalar. Det var 1:a affären...*puhhhh* Sen går vi in på nån skoaffär, Lindex för S vill ha en vit BH. Hon tar det hon vill ha & vi går ut. J säger - mamma, det gick väl snabbt? *ler brett* Går vidare på Sergelgatan... Alla människor jäktar fram... Usch vad alla har bråttom, vägrar att underlätta & flytta lite på sig... Jag & tjejerna går och strosar, har J & S i varsin hand. Härligt att gå så med tjejerna, dom frågar & vi pratar en massa om kläder och så.... Herregud vad stora dom har blivit, jag tyckte inte det var längsen jag lämnade J på dagis.!! Går sedan in på "Accent" för att hitta en skolväska till J. Menar ingen vanlig skolväska, utan en typ "tantväska" som är på modet nu & alla tjejerna har dom. Som man både kan ha skolböckerna & gympakläderna i ??? *hmmmm* Vad hade jag när jag var liten?? *s* äcklig gympakasse som luktade urk... Nåja hon hittade en svart stor väska som hon föll på på engång. J blev överlycklig & jag betalade med ett brett leende, glad över att vi var överens... *kurrrrr sa magen * Vårt mål var att gå och äta i "Kungshallen" så vi kan äta vad vi ville. J åt Taco, S åt Pizza & jag åt Kebab...Ingen överraskning där inte =) Efter att vi hade ätit så gick vi in till PUB, jag hade lovat J att hon skulle få ta ett till hål i örat..Kommer in till frisören, J tittar efter ett passande örhänge som ska sitt i 6 veckor!!!. Inte knyst när hon får hålet i örat. Duktig tjej... örat blir lite rött, men allt gick bra!

Frågade tjejerna om vi var klara, har vi klarat av alla ärenden? NEJ...sa dom i kör...javisst ja vi skulle in på Expert & köpa ett skydd till mobilen, som man hänger runt halsen. Båda J & S hittade varsin, visserligen exakt likadan, men men vad gör det?? Huvudsaken är dom hittade det dom sökte & dom är rörande överens om att det inte gör något att dom har likadana. J ska ha sin till mobilen & S till Ipoden.

Klockan började närma sig hemgång...tjejerna ville gå och fika. Jag gav som förslag att vi skulle åka "hem" till Värmdö & fika på "systrarna Delselius" vilket dom köpte direkt. :)
Vi valde alla en varsin semla naturligtvis med dryck till....smaskar & gottar oss. Tittar lite på det vi har handlat idag. Tjejerna är nöjda med dagen..... och jag?
JA absolut, jag har haft det supertrevligt med tjejerna. Dom är sååååå goa.

Inga kommentarer: