måndag 5 januari 2009

Fonduekväll

Hur längesen var det jag åt fondue? Jag kommer inte ihåg ... Men jag har en Fonduegryta från 90-talet... :)

Igår hade vi min härliga väninna & man (A & Y ) + deras 3 barn på middag. Vi blev totalt 9st med barnen, tur att vi har ett stort bord.

Vi bjöd ju såklart på Fonduegryta.....=)

Vi hade köpt hängmörad oxfile, fläskfile och tjocka grillkorvar (till barnen) Jag marinerade köttet dagen innan, så det skulle få gotta till sig lite. Mannen hade gjort supergod potatisgratäng med grädde & massa vitlök. Till köttet hade jag gjort lite goda såser Bearniesås, tzatziki, tomatsalsa med rosmarin, Mango chutney yoghurt. Sist men inte minst ett gott rödvin...., allt smälter i munnen.

När jag tänker efter så kommer jag ihåg varför jag inte var så förtjust i fonduegryta, det var ju pga den äckliga oljan, så flottigt...hua.

Igår gjorde vi en annan variant utan olja....som verkligen var supergod! Med rödvin, soja och andra tillbehör. Passade perfekt till köttet. Säg till om Ni vill ha receptet eller vill låna vår Fonduegryta. ;)

Till efterrätt hade jag gjort en Pannacotta med färska bär & Café Latte naturligtvis...

Avrundade kvällen med " lite" Guitar hero & Singstar.... Så himla kul att se när alla blir helt exalterade.... Funderar på att fråga min väninna A om jag får lägga ut ett kort där hon står med gitarren i högsta hugg, sammanbiten och tävlingssugen. Hon blev helt såld på guitar hero....

Klockan 02,20 ca...så ringde dom en taxi.....Känner mej lite trött & matt i pälsen idag!! ;)

Inga kommentarer: