torsdag 25 december 2008

JULAFTON

En annorlunda julafton...

I vanliga fall brukar hela släkten var samlad men denna julafton blev det annat.
Många av mina mostrar (jag har 5st) var sjuka & lite skruttiga, de börjar bli äldre & orkar dessvärre inte lika mycket längre...samt mina kusiner var antingen sjuka eller så hade valt att fira julafton på annat håll. Så vi blev en liten samling på 7st som högg in på julbordet...
Samtidigt som det är en konstig känsla att vara så få.. (vi brukar vara ca 20st) så är det 1:a julafton som jag verkligen har kunnat koppla & umgås... Missförstå mej nu inte, jag älskar att folk omkring mej & så... Men idag har jag verkligen kunnat umgås, varit tillsammans & pratat med alla. I vanliga fall står jag mest i köket och fixar allt...

Vi tittade på Kalle Anka kl.15,00 alla samla i soffan med lite gottis.. (tror inte jag har sett hela kalle anka & ca sen jag var liten) Så jag njöt i fulla drag...

Rätt var det var så knackade det på dörren och vem var det om inte självaste jultomten...!!! :)
J öppnade dörren & L var som klistrad på mitt ben, man skulle kunna kalla det skräckblandad förtjusning....Tomten började dela ut alla klappar & efter ett tag vågade L sätta sig i knäet på Tomten.

J fick en ny Nokia musikmobil, En ny skolväska a´la "tantmodell", High school musical påslakan set, High school musical spel till Nintendo DS, Playstation 3 "sing it", Gina tricot byxor mm..

L fick en massa kläder, Lego Brandstation, en Aquadoodle ritmatta, Spel "hitta ballongerna", Verktyg m väska, Brandstation m 2st bilar, Nalle Puh aktivitetsbok mm...

Behöver jag säga att L pratade om tomten resten av kvällen..? :)

Inga kommentarer: