lördag 15 augusti 2009

Kräftskiva no.1


1:a kräftskivan iår är hos våra vänner S & L & deras 2 barn.. Hela verandan var vackert pyntad med en massa kräftgirlanger, små fina lyktor, ljusslinga på markisen och levande ljus på altanstolparna... Mycket effektfullt & vackert. Vi var 12 vuxna som trängdes under markisen med infravärme. + alla vår barn, ja dom såg vi knappt röken av... Vi köpte iår "kinesiska superjumbo kräftor (frysta) ifrån Lobster" Stora kräftor, bra skal, mycket god smak... De kostade 83:- på Konsum. De kan jag varmt rekommendera... Till kräftorna hade hade jag gjort vitlöksbröd, A-S hade gjort ost & skink paj som var smarrigt god, Kocken L i huset hade gjort västerbottenpaj som också smälte i munnen.. Lite sallad såg jag också, men åt inget..:-S Åt tills jag trodde jag skulle spricka, så otroligt gott...Hmmm ja just ja, drickan ja...ja en del fick kanske lite föööör mycket dricka...och grannarna hörde oss garanterat när vi skrålande i nubbevisor...=)

Tack S&L för en mycket trevlig afton.=)

Inga kommentarer: