söndag 19 september 2010

M I N M Ö H I P P A

Kl.08,00 ringer telefonen...
Jag svarar halvt vaken med john blund fortfarande i ögonen
-Hallå???
Min vännina Linda säger med barsk röst:
-Öppna Din dörr..
Jag säger
-Vilken dörr?
Linda Säger;
-Du har väl en dörr på dit hus?
Jag tänker då...herregud drömmer jag eller, känner mej helt förvirrad, nästan onykter.....? Öppnar min dörr, men ingen är där...Stänger dörren och går på toaletten. DÅ helt plötsligt brakar allt loss....Någon bankar på dörren, fönstrena, väggarna...överallt...

Då öppnar jag dörren igen och där står alla mina goa härliga vänninor....=)(Jenny, Minna, Ann-sofie, Linda, Liselott, Annie, Lisa, Pia, Sandra...Mao dags för MIN MÖHIPPA, som jag inte trodde skulle bli av....:-S

Det börjar med att jag får en lapp som saker som jag ska packa med mig och att jag ska vara klar kl.08,15!! . Darrar om händerna, tårarna rinner ner för kinderna obehindrat..Jag börjar packa väskan....Ann-Sofie säger med hög röst -Eva, nu måste du skynda Dig...Jag hör knappt vad hon säger, men jag packar...

Vi sätter oss alla i bilarna, lämnar min familj och min trygga borg på väg mot nya äventyr. Jag har ingen mobil, ingen plånbok...men det gör inget. JAG är i trygga händer...*Piiiiirrrigt*

Bilarna stannar i Torsby viken och Pia´s man Erik kommer i full fart över fjärden på vattenskoter in mot oss där vi står på bryggan och väntar...Jag & Erik åker iväg...en härlig pirrig och tuff färd över vattnet... Vi möter av flera finlands färjor på vår färd...Erik drar ner på farten och vi förundras över hur STORA dessa fartyg faktiskt är....ÅHHH jag älskar att åka fort och Erik trycker lite extra på gasen...Vet inte hur jag ska beskriva känslan.....Vi flyger över vågorna, ibland stannar han till och frågar -Går det bra? SÅKLART....Så j*a underbart häftigt...Kan jag ha det bättre än så här? Vid Skeppsholmens kaj står alla tjejerna och väntar på oss...

Bilfärden fortsätter nu och plötslig känner jag den här berusande känslan i magen igen. JISSES dessa underbara tjejer gör detta för mig, BARA för MIN skull...*me like*

Bilarna stannar och vi kommer fram till Hasseludden Yasuragi.
Åhhh härligt.... total avkoppling i en underbar miljö. DÄR går verkligen inte att stressa. Avkoppling och total relaxing står på programmet...varma vattenkällor, bastu, regnduschar skönhetsbehandling, the & frukt, en låååååång lunch med vin och mina fina väninnor.....
DET skulle lätt kunna bli en vana.=) Varje dag mellan 9-13,30 =)

Efter att vi har badat klart, ber Jenny mej att sätta mej ner, för att hon ska sminka mej (?) Hjälp tänker jag...vad kommer hända nu.?? Nästa gång jag tittar in i spegeln är Eva försvunnen och där står du en Geisha.. Kritvit i ansiktet, läckra röda små plutläppar och svarta ögonbryn.
Till detta får jag också en kimmono och en slöja i chockrosa tylltyg. URSNYGGT! *not* =)

Bilarna tar oss nu vidare till Nacka Forum...Hjälp tänker jag igen....Undrar om jag kommer att träffa någon jag känner..? Det visare sig snart att tjejerna tycker inte att jag ska gå omkring, utan jag ska bli skjutsad....Ann-Sofie öppnar sin bakluckan och plockar ut en rullstol i rött skinn..*WOW* Jag får också en flaska champagne runt min hals...Mitt första uppdrag är att samla in äktenskapsråd. Till min hjälp har jag fått en vit bok med hjärtan på, där folk ska skriva ned sina råd till mig. De allra flesta verka tycka att det kul och skriver gärna i boken, medans några få nästan springer ifrån mej...Det ena rådet är roligare än det andra....en del fyndiga och andra lite torra. Variationen är jättekul...


Efter ett tag är det dags för nästa upptåg...Nu är dags för Make-over och jag blir skjutsad till MAKE UP STORE. Oiiiiiiiii. Kan inte tro att det är sant... Så skönt att bli fin och slippa all vit kräm i ansiktet. Foundation, cover-up stift, mascara och superläcker ögonskugga. Jag får också välja lite egna produkter att ta hem. Sen åker vi vidare ut i folkhavet, jakt på flera äktenskapliga råd...och till min hjälp har jag också fått en kylbag med god cider...*hihihihi*

kl.17,00 Nu är det dags att göra något helt annat...vi lämnar forum bakom oss och jag sitter i framsätet och fnular på vart ska vi åka nu...? Ganska snart slår det mej att vi nu är på väg mot mina hemtrakter... Våra magar börjar kurra....Vår färd avslutas hos min kära väninna Linda. Där uppe i detta charmiga timmerhus har Linda & Jenny lagat mat och fixat iordning. Ljusen & lyktorna brinner så vackert, tilltugg framdukat, champagnen stod upphälld på bordet. *mums*

Meny:
Klassisk toast skagen röra på rostat bröd.
Skaldjurssoppa m krutonger, aioli och vitlöksbröd.
Chokladmousse med kexchokladpinnar

Medans middagen avnjöts fick jag en massa frågor om mej & Jonas, en frågelek och jag fick poäng....kanske inte så bra poäng men...*hhihih* Efter middagen satte vi oss i soffa, så var det dags för schysst musik, snacks, mera god dricka och bus igen...Jag fick knyta slipsknut & stryka skjorta på tid. Sjunga/yla Sing-Star och leka med modellera...Mer än så vågar jag inte säga*hehe*

När jag somnade? Tjaaa, jag har ingen aning......=)


TACK söta NI för detta busiga underbara tokrolig äventyr idag, dessa minnen håller jag hårt i mitt hjärta!

LOVE U ALL,
KRAM

Inga kommentarer: