lördag 16 maj 2009

Halsfluss....

Helt igensvullen i halsen, så varje gång jag skulle svälja, så kommer jag emot kräk reflexen.

Har inte ätit eller druckit något alls sen igår kväll...Fruktansvärt!

Åkte till Nacka akuten i morse, träffade doktorn som konstaterad att jag hade en rejäl halsfluss. Stora svullna körtlar med var och annat läskigt. *Blä* Just nu känns det som att jag aldrig kommer blir frisk...Där fick en rejäl dos Betapred, tavegyl och alvedon, som har en avsvällande effekt på körtlarna & annat i halsen. Åkte via apoteket & sedan bums hem och i säng.

Suck...så nu är jag hemma igen, i minst 3 dagar och sen är jag smittfri sa doktorn. Men ska äta penicillin i 10 dagar. Är såååå less på att var hemma och vara sjuk. Jag vill jobba, träffa mina kolleger,träffa vänner & umgås, inte ligga hemma. *pest*

Inga kommentarer: